#

Keuzethema domein I beschikbaar in Fundament

Keuzethema domein I: COGNITIVE COMPUTING beschikbaarOns keuzethema over domein I: Cognitive computing is nu volledig beschikbaar in Fundament! De eerste twee delen waren al langer beschikbaar; nu is ook de tweede praktische opdracht compleet.

Praktijkopdrachten

Deze tweede praktijkopdracht gaat over machinelearning met boter-kaas-en-eieren. De leerlingen programmeren zelf een tegenstander die gaat leren wat handige zetten zijn.

Deze tegenstander leert door (veel) spellen tegen zichzelf te spelen. Aan het einde van elk spel wordt geëvalueerd hoe de tegenstander heeft gepresteerd. Dit gebeurt door middel van een score. Als de tegenstander een spel wint, dan krijgt hij een hoge score. Verliest hij, dan krijgt hij een lage score. Deze score koppelt de tegenstander aan de bordopstellingen die hij heeft gezien.

Keuzethema domein I is in de methode beschikbaar onder “Fundament 2019 – Keuzethema’s Instruct” > “I: Kunstmatige intelligentie”.

3i Workshop

Op maandag 25 november van 14:00 tot 16:30 uur organiseren we een workshop over dit keuzethema. De workshop vindt plaats in Bodegraven en wordt gegeven door de auteur, Ramon Hagenaars (bovenstaande foto door Frans Peeters). De  praktijkopdrachten zullen centraal staan.
Lees meer over deze workshop. Aanmelden kan hier.

Instruct

Instruct is meer dan een uitgeverij. Wij zijn een betrouwbare, betrokken partner in educatie.