Je wilt en moet als school ‘iets’ met digitale geletterdheid voor je docenten. Maar hoe ga je dat inrichten? Waar begin je? Hoe weet je wat iemand nodig heeft?
Om scholen en stichtingen een antwoord te helpen vinden op de bovengenoemde vragen hebben we een stappenplan gemaakt. Hierin vind je voorbeelden en tips voor het uitrollen van een implementatietraject voor digitale geletterdheid voor docenten.
Eerst het startniveau bepalen, vervolgens selecteren wat het aanbod wordt, de rol van de begeleider vastleggen en tot slot de tijdsinvestering bepalen. Door uit elke kolom de gewenste aanpak te kiezen kan een passend traject worden samengesteld. Wij kunnen daarbij uiteraard adviseren en samen met de school of stichting een maatwerktraject opstellen.
Vanuit jarenlange ervaring met digitale vaardigheden hebben we speciaal voor docenten in het basis- en voortgezet onderwijs DIGIT-updater ontwikkeld. Wat je als docent daarmee leert, komt direct van pas in de lespraktijk.
In het stappenplan lees je welke keuzes je kunt maken voor jouw team/school om digitale geletterdheid voor docenten structureel in te bedden in de organisatie.
Interesse in één of meer van onze DIGIT-methoden? Vraag een proefabonnement aan.